rockkopp.blogg.se

Här recenserar jag olika hudvårdskliniker och deras behandlingar, skönhetsprodukter och så skriver jag om att arbeta med missbrukare, mina underbara ungar, hälsa, kost och träning. Allt det jag brinner för mest.

Nyårsafton

Publicerad 2016-01-01 20:52:00 i Allmänt, hälsa, personlig utvecklig, självförtroende, träning,

 
Nyårsafton, årets sista dag, har varit. Idag är det 2016, årets första dag. Igår hann jag egentligen inte med någon vidare reflektion över eventuella nyårslöften. dIdag har jag hunnit tänka dessuto mer :) Jag vill inte sätt några löften, utan vill ha mål detta året istället. Tänk vad roligt att sitta 1/1-2017 och tänka på vilka mål som uppnåtts, vilka som ändrats och vilka som inte blev aktuella. Ni som jobbat inom vården, det jag behöver är en genomförandeplan :P

*trumvirrvel*
Mål 2016:
  • SLUTA BANTA, jag vill inte banta, jag har bantat KONSTANT i 5 år, nu vill jag bli hälsosam och stark. Nyttig mat och träning blir därför den uppgraderade versionen av förra året "gå ner 5 kilo-löfte"
  •  Ovan nämnda: TRÄNING OCH HÄLSA, att äta nyttigt, dra ner på socker och snabba kolhydrater, dricka mer vatten, komma igång med träningen och lära mig yoga :) 
  • VÅGA STÄNGA DÖRRAR: jag är extremt rädd för att säga nej, eller stopp eller vad det nu kan vara. Detta året skall jag rensa ut, säga hejdå till negativa relationer, vanor och den falska tryggheten.
  • FYLLA DAGARNA MED LYCKA OCH LIV! behöver nog inte preciseras mer än att jag vill göra saker som gör mig lycklig varje dag, om så bara det lilla som att ligga i badkaret med en kopp the, gå på en ansiktsbehandling eller läsa en bra bok. ta hand om mig själv och vara min egen lyckas smed, JAG skapar MITT liv...
  • SKAFFA TILLTRO TILL MIG SJÄLV OCH MIN OMGiVNING: Jag är uppvuxen utan några nära relationer, och detta har gjort att jag alltid är osäker i kontakten till nya människor, tänk om de inte tycker om mig,nu snackar de säkert skit om mig, varför gjorde jag sådär?!?, nu gjorde jag säkert fel och de tycker jag är helt dum i huvudet osv. Dessa tankar hämmar mig men gör också att när jag gör misstag, vilket såklart händer, så tar det oproportionerlig storlek. Jag vågar inte heller lita på andra och har extremt svårt at släppa dom nära. När jag väl släppt dem nära så håller jag dom hårt och nära oavsett hur de beter sig emot mig. Detta året skall jag våga släppa in nya männsikor i mitt liv, (kanske till och med träffa en ny kärlek :D) Hjärnspökena skall inte få ta överhanden! Jag skall också våga lita på att jag kan och att mina misstag är lärdom och inte avgrunden
  • SKAFFA NYTT JOBB, gärna där jag jobbar enbart dagtid, alternativt söka in på socionom eller medicinisk sekreterarutbildningen eller till behandlingspedagog. Lyckas jag inte med detta skall jag satsa gärnet på nya jobbet som jag knappt han börja på innan jag tog tjänstledigt och lära mig allt om denna nya inriktning för mig, men gå ner till 75% och läsa resterande 25% på komvux.
  • sista, men viktigaste målet: JOBBA PÅ RELATIONEN TILL MIN DOTTER:, jag har en grym relation till min son, min lilla pre-teen på 9 år är det värre med, att hon dessutom har hemska utbrott och jag inte riktigt vet hur kag skall hantera det och hennes pappa skiter i henne gör det inte lättare. SÅ all energi på att ha en lycklig och balanserad dotter i slutet på 2016, hade vart det bästa att se henne må 100% bra :)
Lite visdomsord på vägen. Den första funderar jag på at skriva ut och hänga på väggen, det är jag i ett nötskal ju!
 
 
Bildresultat för nyårslöften
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela